środa, 2 marca 2011

Chleba naszego...

Zachęcona do zdrowego odżywiania i zafascynowana wypiekami Oli_83 postanowiłam spróbować upiec chleb. W ręce wpadła mi książeczka z przepisami, w której znalazłam przepis na chlebek z otrąb, bez użycia mąki.



 Chleb razowy
2 szkl. otrąb owsianych
1 szkl. otrąb pszennych
4 jajka
340 g jogurtu naturalnego
5-6 dag drożdży
kilka łyżek gorącej wody
sól

Otręby zmiel na grubą mąkę np. młynkiem do kawy (ja użyłam blendera i też było ok.). Dodaj roztrzepane jajka, jogurt i sól. Wlej 3-4 łyżki ciepłej wody. Drożdże rozrób w pozostałej wodzie i wlej do ciasta. Nie przejmuj się, że ciasto jest trochę rzadkie, bo takie ma być. Odstaw na 15 min, a następnie wstaw do nagrzanego do 200 st. C piekarnika. Piecz przez pół godziny (po 30 min. trzeba sprawdzić, mój piekł się ok. godziny). 






Mimo, iż chleb piekłam pierwszy raz, wyszedł naprawdę dobry - lekko wilgotny, wyrazisty w smaku i niewątpliwie super zdrowy. Zachęcam do spróbowania, ja przymierzam się jeszcze do bułeczek z ziarnami.

6 komentarzy:

  1. super!!! na pewno spróbuję!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow! własny chlebek to coś co od dawna za mną chodzi... Może się odważę? Skoro mnie "natchnęłaś" do gotowania dla synka, może od ciebie zapożyczę przepis na chlebek! Super :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy ten przepis! Wypróbuję.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj, jestem po raz pierwszy u ciebie ale napewno nie ostatni. Dodaje do ulubionych.
    Gratuluje mieszkania i slicznego synka.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. @ Evelio - spróbuj, chlebek pyszny
    @ Małgorzata Głowacka - Małgosiu cieszę się, że udało mi się Ciebie "natchnąć" :-)
    @ aagaa - niebawem będzie przepis na bułeczki wieloziarniste (jak wyjdą)
    @ Sylwia - dziękuję, bardzo mi miło, zapraszam do odwiedzin, pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
  6. Hello,
    I just found your pretty blog!

    Greetings from Germany!
    Franka

    OdpowiedzUsuń