niedziela, 27 listopada 2011

Odliczanie rozpoczęte

Zaczął się Adwent. Każdy rozumie i przeżywa na swój sposób. Pamiętam, jak byliśmy mali, był to czas szczególny i naprawdę czuło się okres oczekiwania. W domu nie oglądaliśmy telewizji, nie słuchaliśmy głośno muzyki, nie jedliśmy słodyczy. Bez tych wszystkich "umilaczy" czekaliśmy na Wielkie Wydarzenie, które przychodziło wraz z Wieczerzą Wigilijną. I to był szczególny czas. Dzięki atmosferze oczekiwania, Boże Narodzenie przeżywaliśmy w pełni. Teraz wszystko się zmieniło. Po pierwsze dorosłam i nie odczuwam już takiej ekscytacji jak kiedyś. A po drugie, Święta to jedna wielka komercja, prezenty, gadżety. Teraz dzieciaki zamiast na Wigilię czy Pasterkę, czekają na prezenty, nie mogąc dotrwać do końca kolacji. Sztraszna ta rzeczywistość, ale niestety prawdziwa.
Mam nadzieję, że tegoroczny adwent, zmobilizuje mnie do zatrzymania się na chwilę i zastanowienia się nad istotą Świąt. Mam mobilizację, muszę tradycje rodzinne przekazać kiedyś Stasiowi...
Tymczasem pierwsza świeca już płonie...



PS. Dzięki Dziewczyny za komentarze i rady pod porzednim postem. Blat wybrany, który okaże się juz niebawem :-) Mam nadzieję...

14 komentarzy:

  1. Droga Staniszko :) z ust mi to wyjęłaś, dokładnie tak samo pamiętam swoje święta, dokładnie tak samo je przeżywałam. I tylko martwię się czy uda się nam przekazać tego prawdziwego ,,ducha,, świąt naszym dzieciom? Czy jest to w ogóle możliwe w dzisiejszych marketingowych czasach?
    pozdrawiam ciepło...

    OdpowiedzUsuń
  2. ps. piękny wieniec adwentowy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Można zwolnic, od dobrych kilkunastu lat zwalniam, nie daję się zwariować, uczę tego moje już dorosłe dzieci, ograniczam prezenty do osobistych, przeze mnie wykonanych i wartościowych, może jest ich mniej, ale są inne :), dla sąsiadów i przyjaciół może nie mam prezentów rzeczowych ale piekę chleb i pasztet, a oni są zadowoleni, takie inne to wszystko, ale z czasem stało się naszą tradycją ogólnie akceptowaną i oczekiwaną :), Święta dla mnie zawsze były wielkim wydarzeniem, a że pochodzę z niebogatej rodziny, to wszystko co się działo wokoło Świąt, miało zawsze bardziej wymiar duchowy aniżeli materialny, najbardziej zapadły mi w pamięć wyprawy na Pasterkę saniami i zapach zimnych ogni ;)))
    pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne jest to co piszesz jak i Twój wieniec adwentowy ! :)
    Zgadzam się z Tobą w 100 % !
    Ja właśnie w tym roku się zatrzymałam, zmobilizowałam i byłam dziś na pierwszych roratach na 6:30 i mam nadzieję,że na słomianym zapale się nie skończy ! Bardzo fajnie zaczął mi się dzień a roraty były naprawdę nastrojowe przy blasku świec.
    Jedynie czego mi teraz brakuje to właśnie adwentowego wieńca którego jeszcze nie zrobiłam ale dziś nadrobię :)
    Buziaki :*
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. przepiękny wieniec! Faktycznie zatraciła się dawna magia świąt w obecnym zmaterializowanym świecie. Dużo zależy aby jak najwięcej przekazać naszym dzieciom tej magii i nauczyć je tradycji.

    OdpowiedzUsuń
  6. Na chwile zatrzymac sie, dobrze to ujelas w tych pedzacych czasach.
    Przesliczny masz wieniec adwentowy,z ta paterka to swietny pomysl.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj tak, trzeba się zatrzymać!
    Piękny wieniec adwentowy, bardzo mi się też patera podoba:)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzięki Dzięwczyny za miłe słowa:-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Oj tak ja jestem ZA Zatrzymywaniem! Piekny adventowy wianuszek.. jej jak ja lubie te swieczkowe wieczorne klimaty w zime:-)
    Pozdrawiam

    Syl:-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ładnie zatopione świece w cisowych gałęziach. Czuje się już nastrój tego najpiękniejszego czasu w roku. Niestety czasu już nie zwolnimy -wszystko pędzi w złym kierunku- w takich czasach nam przyszło żyć ,dobrze ze mamy w pamięci coś innego ,coś co zupełnie jest obce naszym dzieciom.

    uściski
    Lucy

    OdpowiedzUsuń
  11. Witaj piękny stroik Adwentowy i jeszcze piekniejsze rozważania , masz rację kiedyś inaczej wyglądał czas oczekiwań na święta i same święta tez były inne , pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń