niedziela, 29 lipca 2012

Smaki lata: Leczo

Pewnie większość z Was ma swoje wersje tej potrawy. Nam najbardziej odpowiada prosta wersja z czterech podstawowych składników: kiełbasa (najlepiej swojska), cebula, papryka, pomidory (opcjonalnie cukinia). Wszystko smażymy, a później dusimy w kolejności podanych składników. Doprawiamy solą, pieprzem i dużą ilością ziół. Do tego pieczywko, którym maczamy powstały sosik - pycha :-) 




Spotkanie z Gosią i Zosią z bloga Skorupa marzeń zaowocowało wymianką. Dla Gosi uszyłam chorągiewki i poszewki do pokoju Zosi. Od dziewczyn z kolei dostałam skrzynkę idealną na zioła i uroczy dzbanuszek w grochy. Dziękuję :-) Prezenty zadomowiły się już w naszej kuchni.



Myślałam, że skrzyneczkę przemaluję na biało lub dam jakiś napis ale narazie zostawiam w surowej formie, bo bardzo mi się podoba to wcielenie :-)
U nas "Lazy Sunday", za oknem burza, a my leżakujemy w piżamach i dobrze nam tak.
Pozdrawiam leniwie :-)

18 komentarzy:

  1. Smakowicie wygląda, szybkie i pożywne, jak dla mnie idealna potrawa.
    Widzę,że skrzyneczka już obrosła w zioła, przemalowana i z napisem też powinna wyglądać całkiem fajnie.
    Lazy sunday ;) to zupełnie jak u nas, mój M legł się na kanapie i śpi, za oknem chmury i przelotny deszczyk, a ja zabrałam się za szycie poszewek, na razie wycięłam materiał i już mi się nic nie chce...he he ale ze mnie krawcowa

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio wypróbowaliśmy podobny przepis tyle, że w kociołku żeliwnym na dworze, też było super! Smakowite na pewno :)
    Pozdrawiam serdecznie.
    K.

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda pysznie:)bardzo ładna miseczka:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Staniszko, u nas tak samo - wszyscy dziś zamieniliśmy się w leniwce :) a jakie zioła dodajesz do leczo ?

    wymianka wspaniała - ta skrzyneczka super :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ANiu, do leczo daję bazylię, majeranek i troszkę oregano - tak smakuje najlepiej :-)

      Usuń
  5. to chyba dzisiaj wszystkich dopadło leniuchowanie :) bo u nas podobnie...
    mlody pohasał po kałużach i usnął, starszy również, więc i jak nie jestem gorsza - leniuchuje obok :D

    zastanawiałam sie nad jutrzejszym obiadem, leczo - to będzie to, tylko u nas obowiązkowo z cukinią :)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też ostatnio dodaję cukinię, bo dostaję od Teściówki ogromne ilości :-)

      Usuń
  6. Uwielbiam leczo :-) Jeszcze w tym roku nie jadłam, ale już nie mogę się doczekać.
    U mnie w domu zamiast kiełbasy dodaje się mięso z kurczaka pokrojone w kostkę. Kiedyś była kiełbasa, ale z kurczakiem ma o wiele lepszy smak :-)
    Skrzyneczka świetna jest, a jakie zioła dorodne!
    Pozdrawiam!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Spróbuję następnym razem z kurczakiem. Pozdrawiam!

      Usuń
  7. ja leczo robię bardzo podobnie, choć u mnie cukinia to podstawa:)))
    Twoje wygląda bardzo smakowicie
    a skrzyneczka na zioła to piękny prezent!
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja również ostatnio robiłam leczo :)

    OdpowiedzUsuń
  9. uwielbiam i zawsze robię duży garnek z nadzieją że będzie na dwa dni. niestety jeszcze nigdy drugiego dnia nie dotrwało ;) a i robię tak jak Ty tylko jeszcze czasnek dla aromatu daję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie tak samo - znika w nocy ;-)

      Usuń
    2. Oj tak Dziewczyny, tylko później kołderka fruwa w nocy :-)

      Usuń
  10. pyszne leczo :) Pozdrawiam, www.monika-paula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Często robię leczo, bo to pyszne i szybkie danie.

    OdpowiedzUsuń