wtorek, 30 września 2014

Dyniowa


Przepis powstał po wielu próbach ugotowania idealnej dyniowej.

Składniki:
- pół małej dyni (miąższ pokroić w większą kostkę)
- średni ziemniak (obrać pokroić w kostkę)
- pół czerwonej papryki (pokroić w kostkę)
- średnia marchew (obrać pokroić w kostkę)
- 2 ząbki czosnku
- łyżka śmietany 12%
- przyprawy: sól, pieprz, imbir, curry
- masło, oliwa

Na patelni rozgrzać olej i kawałek masła. Wrzucić czosnek, marchew, przesmażyć. Dorzucić paprykę, ziemniaki, dynię. Wszystko podsmażyć. Dodać przyprawy. Jak wszystko zacznie ładnie pachnieć zalać patelnię wodą. Następnie wszystko przerzucić do gara i gotować do miękkości. Zmiksować, dodać śmietanę i ponownie zagotować.
Najlepiej smakuje z podprażonymi pestkami dyni i czosnkowymi grzaneczkami.



Smacznego!

10 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy przepis, ja ostatnio polowałam na dynię hokaido bo uwielbiam taką zapiekaną z oliwą i czosnkiem, ale nigdzie nie mogłam dostać ;(

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę w końcu skusić się na coś z dynią. Twoja dyniowa sprawia wrażenie dość łatwej więc w weekend będę testować

    OdpowiedzUsuń
  3. OOO dyniową to ja ubóstwiam...jemu zawsze od połowy sierpnia kiedy pierwsze dynie się pojawiają ;-)...koniecznie z czosnkiem i imbirem. Udanego dnia dla Ciebie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja też dziś dyniuję, uwielbiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Zupka jak marzenie na tają pogodę :) Przepis inny od mojego dlatego spisałam sobie na zaś

    Buźki ♥

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda pysznie. U nas też ostatnio zajadamy się dynią.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Spróbuję, mała odmiana od naszej dyniowej z imbirem ;)

    OdpowiedzUsuń